I don't wanna taco about it

9 maart 2018 - Tulum, Mexico

Op zondag 4 maart was het zover. In de veelste vroege morgen waren we aangekomen op Schiphol om te vliegen naar Mexico. Eenmaal in het vliegtuig kregen we een paar veel te zoute en zoete vliegtuigmaaltijden. We maakten een tussenstop op Cuba en vlogen daarna door naar Cancun. In Cancun zijn wij de eerste twee dagen verbleven in een kleine studio met alles erop en eraan. We gingen boodschappen doen en kwamen erachter dat de supermarkt "oxxo" 24 uur open is en dat deze supermarkt bijna op elke hoek zit. Handig!

Op maandag gingen we ’s ochtends naar Walmart, een soort grote supermarkt en action in één. Ze verkochten zelfs geweren en autobanden. We kochten 6 broodjes voor nog geen 50 cent en nog wat kleine dingen. Het gekke vond ik dat ze voor alles een medewerker hebben. De boodschappen worden voor je ingepakt, vaak door oude mensen die levensmoe zijn. Daarnaast worden de broodjes voor je verpakt, de deur wordt voor je opengehouden door een bewaker, als je naar de wc gaat en je handen wast, pakt de toiletjuffrouw doekjes voor jou om je handen mee af te drogen. Ik moet eraan wennen, dat sommige mensen zo’n eenvoudig baantje hebben. Ik wil altijd alles zelf doen en voel me ongemakkelijk als iemand jou zo behandelt.

Die middag gingen we met de bus naar het strand. Het strand heeft spierwit zand en een helblauwe zee. Wat je altijd op de reclames ziet, maar nooit in het echt. Het was geen droom en ik voelde me gelukkig om de eerste zonnestralen op mijn winters bleke huid te voelen.

We gingen weer terug met de bus naar huis. De bussen die hier rijden zijn oude Amerikaanse schoolbussen. Joost paste niet op de stoel met zijn lange benen, dus zijn benen lagen ergens op het gangpad te rusten.

Op dinsdag zijn we naar Playa del Carmen gegaan. Hier wederom een fijne studio met bed, keukentje en badkamer. De eerste dag gingen we naar het strand. Het was een veel minder mooi strand dan Cancun. Ook was het er druk, luide muziek en heel veel meeuwen!!

De volgende ochtend werden we wakker van de bouwvakkers die naast ons complex aan het werk waren. Het was 7.00 uur en niet de beste wekker die je je kan voorstellen. We besloten te ontbijten en alvast ons volgende verblijf te boeken in Tulum. Daarna gingen we naar Tulum centrum en kocht ik een jurkje, uitgekozen door Joost. We kochten ook nog een paar snorkels en gingen weer terug naar huis.

Op donderdag werden we weer gewekt door de vaklui en gingen we ons klaarmaken om naar Tulum te reizen. Eenmaal in Tulum aangekomen, gingen we met een taxi naar ons verblijf. De receptionist wees ons naar onze hut. Ik wist niet dat ik in een hut zou verblijven en voelde lichte paniek. In onze tent met rieten dak staat een bed, een paar houten meubeltjes zonder kussens weliswaar en een ventilator. Ik moest dus voor het eerst gaan kamperen (creperen in mijn taal). In dit geval wel een beetje glamperen, want ik had wel een bed en geen opblaasmatje. Het fijne aan ons verblijf is het zwembad en de gratis fietsen. Maar vannacht was er harde muziek van 23.00 tot 4.00 uur. Joost en ik hebben geen oog dicht gedaan. Vandaag regent het veel dus ik bedacht me deze blog maar eens op te zetten.

We gaan komende dagen naar een strand waar je zeeschildpadden kunt zien en gaan we dus snorkelen. Mijn onderwatercamera is kapot, maar we hebben nog een GoPro bij ons. Ook gaan we nog naar een cenote ook wel ondergrondse rivier genoemd en we gaan natuurlijk naar de tempel ruïnes!

Hasta la vista, baby!

1. Mamma Eva 👩:
    10 maart 2018
    Wat schrijf je ontzettend leuk !! Enorm gelachen !